EBSi podcasti värskes episoodis kirjeldavad pika staažiga tippjuhid Piret Mürk-Dubout ja Merle Viirmaa, mida annab ettevõttele see, kui turundusjuhti kaasatakse tippjuhtkonda ning turundust nähakse osana strateegilisest juhtimisest. Muuhulgas tuleb juttu ka sellest, miks häid näiteid tasub uhkusega kopeerida.
„Teadupärast juhtkonna tasemel, nö C-tasemel on kõige lühem eluiga turundusjuhtidel – keskmine turundusjuhi eluiga tippjuhtkonna tasemel on kolm aastat või vähem. See on tunduvalt vähem kui teistel positsioonidel,“ räägib EBSi podcasti 26. episoodis esimese meediaturundajana Eestis omal ajal karjääri alustanud Merle Viirmaa, kes hiljem on kuulnud erinevate meediaväljaannete juhtkonda.
„Siin oleks huvitav tegelikult ka nende ettevõtete tulemuslikkust vaadata. Kui nii sageli turundusjuhid vahetuvad, kes siis tegelikult äristrateegia arendust seal juhib ja kuidas sel ettevõttel finantstulemuste mõttes on läinud,“ märgib pika staažiga tippjuht Piret Mürk-Dubout, kes viimased kolm aastat on kuulunud Tallinki juhatusse.
Samal ajal tõdeb ta, et veel 10-15 aastat tagasi oli ettevõtetes üsna palju suhtumist, et kui tooted ja teenused lähevad hästi, siis miks on üldse vaja turundust, siis nüüd on olukord muutunud. Üha enam nähakse turundust osana strateegilisest juhtimisest, turundusjuhti kaasatakse ka tippjuhtkonda. Samal ajal on see toonud uued väljakutsed.
„Väga fokusseeritud, eesmärgipärase turundusega on niimoodi, et me veel ei oska kõike mõõta – me lihtsalt ei saa data’t kätte, et tõestada, et mis osa turundusest tootis meile tulemust,“ sõnab Mürk-Dubout, kes on oma karjääri jooksul pidevalt pidanud vastutama nii müügi, turunduse kui äriarenduse eest.
„See on ka ettevõtte tippjuhtkonna teema – milliseid ootusi see paneb sellele turundusjuhile või turundusüksusele. Teiseks, millisena turundusjuht või -üksus ise ennast määratleb – millise skoobi ja ulatuse ta endale võtab selles ettevõttes. Minu jaoks on turunduse ja müügi valdkonnal väga lai skoop,“ lisab ta.
Merle Viirmaa sõnul tuuakse kahe aasta taguses Harvard Business Reviews avaldatud uuringus välja, et ettevõtte strateegia tasemel töötab vaid kolmandik turundusjuhtidest. „Suur enamus, 46% on need inimesed, kes peavad kellegi teise valmistatud toote, teenuse või sündmuse maha müüma ja nad ei osale strateegia ega ka tootearenduse protsessis,“ märgib ta.
„Mida ma aga ise one-to-one coach’ina näen, kui palju on tegelikult Eestist pärit turundusjuhte, kes täna juhivad kogu Skandinaavia, meie Baltikumi piirkonna või kogu Ida-Euroopa turundust, see on äge tore muutus,“ toob Viirmaa välja.
Pireti soovitused:
Raamat: Antoine De Saint-Exupery "Väike prints"
Juhtimisnõuanne: Kirg, eesmärk, usaldus (Passion, Purpose, Trust).
Isiklik arenguväljakutse: Kannatlikkus ja iseendaga rahu tegemine.
Merle soovitused:
Raamat: Brené Brown "Dare to lead"
Juhtimisnõuanne: Juht olla tähendab kõigepealt inimene olla!
Isiklik arenguväljakutse: Ei ütlemine.
Miks on just eestlased selles vallas nii edukad, millise kultuuriga ettevõtetes nähakse turundust sagedamini osana strateegilisest juhtimisest ning miks eelistavad tegevjuhid tihti oma järeltulijana turundusjuhti, kõigile neile küsimustele saab vastuse EBSi podcasti värskest episoodist.
EBSi podcasti Satelliit 26. saadet saab kuulata Youtube’is, Spotify’s ja Apple Podcasts’is.
Varasemalt avaldatud saateid saab kuulata siit: https://ebs.ee/ebs-podcast
--
Piret Mürk-Dubout on töötanud pikalt erinevatel juhtivatel ametikohtadel nii Eestis kui Rootsis. Ta on olnud Eesti Telekomi strateegiajuht, Elion Ettevõtete kommunikatsioonidirektor ja EMT juhatuse liige, töötanud ühtlasi nii Telia Eesti juhatuse liikmena kui ka Telia Grupi peakontoris Stockholmis äriarenduse valdkonna juhina. Viimased kolm aastat on Piret kuulunud Tallink Grupi juhatusse, kus ta vastutab kontserni rahvusvahelise müügi-, turunduse ja klienditeeninduse eest. Enne seda oli ta Tallinna Lennujaama juhatuse esimees. Piret on EBSi vilistlane ja TalTechi nõukogu liige. Muide, huvitav fakt, Piret on oma karjääri jooksul muuhulgas olnud ka CNNi korrespondent.
Meie teine tänane külaline, Merle Viirmaa on 20 aastat töötanud Eesti suurimate meediaettevõtete juhatustes ning tema peamised vastutusvaldkonnad on olnud strateegia, arendus ja turundus. Ta on juhtinud strateegilisi muudatusi, kaasajastanud ja uuendanud meediaettevõtete ärimudeleid ning töötanud välja mitme ettevõtte turundusstrateegia. Täna töötab Merle juhtimiscoach’i ja -konsultandi ning õppejõuna. Ta on EBSi coachingu programmide õppejõud ning turundusjuhi arenguprogrammi juhtivõppejõud. Merle lööb kaasa ka EBS Executive Coaching Centre töös.