Konfliktide ennetamine ja lahendamine - praktiline koolitus

Valmis igaks kriisiolukorraks – kiiresti, praktiliselt ja professionaalselt!

Praktiline 2-päevane koolitus annab selged tööriistad konfliktide ennetamiseks ja lahendamiseks avalikkuse surve all. 

 

Hetkel avatud koolitusena programmi ei toimu, kuid seda on võimalik tellida ettevõttesisese koolitusena.

 

Mitmed Eesti KOV-id, ettevõtted ja riigiasutused on puutumas kokku keeruliste ühiskondlike protsessidega, millele lisaks lasub avalikkuse ja kohalike inimeste tähelepanu, kuid milles KOV/riigiasutus jääb üksi.

 

2-päevalise kiirkursuse vältel õpime Eesti tipp sõnumiagentuurilt Akkadian:

  • Kuidas õigel ajal saabuvat kriisi ära tunda ja võimalusel ära hoida?
  • Millised on kriisiolukorra juhtimise ja lahendamise võtted?
  • Kuidas tagada avalikkuse toetust ja kindlustada ennast rünnakute vastu?
  • Kuidas kaitsta ennast rünnakute eest ja lihvida esinemise oskust?

Et saata kõiki osalejaid tormilisse ellu piisavalt ettevalmistatuna, teeme kursuse raames ka meediakoolituse, kus igaüks saab lihvida oma kõneisiku oskusi ning saada isiklikku tagasisidet oma esinemise parendamiseks otse professionaalsete ajakirjanike kui reputatsiooni spetsialistide käest.

Miks valida EBSi Konfliktide ennetamise ja lahendamise koolitus?

Praktilised oskused kriisi ennetamiseks ja lahendamiseks
Koolitus annab süsteemse arusaamise sellest, kuidas kriis areneb ja millised on tõhusad ennetus- ja sekkumismehhanismid. Osalejad õpivad reageerima enesekindlalt ka kõige pingelisemates olukordades.

 

Kaasamise meistriklass
Osalejad saavad süvitsi teadmisi, kuidas saavutada avalikkuse toetus ja vältida reputatsioonikahjusid keeruliste muutuste või otsuste ajal. Analüüsitakse reaalseid kaasamise juhtumeid ja õpitakse vältima tüüpvigu.

 

Kaitse tühistamiskultuuri eest
Tänapäeva ühiskonnas võib kriis vallanduda hetkega. Koolitus õpetab ära tundma ja juhtima konflikte, mille aluseks on väärtusvastasseisud, valeinfo või tühistamiskultuur. 

 

Personaalselt kohandatud meediatreening
Iga osaleja saab võimaluse lihvida oma esinemisoskust professionaalsete ajakirjanike ja reputatsiooniekspertide käe all. Saad väärtuslikku tagasisidet ja tuge, et esineda kindlalt ka avaliku surve all.

 

Koolituse eesmärk
Eesmärgiks on anda osalejatele tööriistad, teadmised ja enesekindlus, et juhtida konflikte ning kriise tõhusalt ja läbimõeldult, minimeerides kahjusid ja kindlustades avaliku toetuse.

 

Kellega koos õpid?

Koolitus on mõeldud nii avaliku sektori kui ka erasektori juhtidele, spetsialistidele ja projektijuhtidele, kelle töö hõlmab keerukaid osapooli kaasavaid protsesse, näiteks planeeringute, arendusprojektide või muudatuste juhtimist. 
Osalema on oodatud kõik, kes puutuvad kokku pingeliste arutelude, vastandlike huvide ja konfliktsete olukordadega ning soovivad õppida, kuidas neid teadlikult juhtida. 
Koolitus sobib hästi näiteks kohalike omavalitsuste esindajatele, arendajatele, kommunikatsioonijuhtidele ning kõigile, kelle ülesandeks on ühiskondlikult tundlike või vaidlusaluste protsesside koordineerimine.

 

Osalemise eeldused 
Koolitusel osalemiseks on soovitatav vähemalt mõneaastane kogemus kommunikatsiooni valdkonnas, organisatsiooni juhtimisel või avalikkusega suhtlemisel. Enne koolituse toimumist tuleb osalejatel teha eeltöö – lühike videokommentaar ettesaadetud stsenaariumile.

 

Jah, soovin osaleda

Õpiväljundid

Koolituse läbinu:

  • Mõistab, miks ja mis loogika järgi arenevad kaasaegsed konfliktid ja oskab neid ette näha, tagades õigeaegse sekkumise ja maandamistegevused.

  • Mõistab, millised kogukondlikud ja poliitilised konfliktid ja vastasseis, raskete olukordade ennetamine ja edukas lahendamine.

  • Teab, millised tegevused saab rakendada võimalike riskide maandamiseks ja oskab valida, milliseid neist on sobilik rakendada oma organisatsioonis.

  • Oskab orienteeruda puhkenud kriisis, võtta ette hädavajalikud sammud ja liikuda lahenduse poole.

  • Tunneb kaasamise peamiseid instrumente ja oskab neid rakendada.

Koolituse läbimise tingimused

Edukas läbimine ja tunnistuse saamine eeldab nõuetekohast osalemist auditoorses töös ja iseseisvate ülesannete lahendamist. 

Osalejale väljastatakse tunnistus juhul, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.
Osalejale väljastatakse tõend juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui isik ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.

Hetkel avatud koolitusena programmi ei toimu, kuid seda on võimalik tellida ettevõttesisese koolitusena.

Teemad ja ajakava 

Koolitus toimub kahel järjestikusel päeval. Koolituspäevade kestus on 09:30-16:45. 
Auditoorse töö maht on 16 ak. tundi, millele lisandub iseseisva töö aeg 5 ak. tundi.
Kursusega kaasneb eel- ja kodutöö. Eeltööks saadame ette stsenaariumi, millele iga osaleja peab saatma videokommentaari maksimaalselt 2 minuti pikkusega. Kodutöö on seotud teisel päeval toimuva meediatreeningu ettevalmistusega.

 

toimumisaeg

KOOLITUSPÄEVA SISU

koolitajad

 

 

I päev 

Julia Piilmann

Kadri Kauksi

 

  • Sissejuhatus konfliktiteooriasse - konfliktsust soodustavad tegurid. Kes langeb konflikti ohvriks? Näited Eestist ja lähiriikidest ning kuidas on nendega hakkama saadud. Tühistamiskultuur ja selle omapärad.
  • Oleme konfliktis - mida teha? Konflikti ära tundmine, õigeaegse ja hilise sekkumise teooria ja näited. Konflikti lahendamise üldine loogika ja nipid. Maandamise ja ettevalmistamise näited ja sammud.
  • Vaatame erinevaid konflikti stsenaariume ja harjutame nende lahendamist.
  • Nipid konfliktiolukorra maandamiseks ja lahendamiseks. Toome kokku üldised ja valdkonnaspetsiifilised lahendused ja maandavad tegevused.
 

 

II päev

Julia Piilmann

Dmitri Pastuhhov

 
  • Avalikkuse toetus – selle tagamise mehhanismid. Ühe/kahe suurima kaasamisprotsessi analüüs: mis läks valesti? Kuidas teeme õigesti?
  •  Ideaalne kaasamine – kuidas alustame, milliste riskidega arvestame, mis vahenditega neid maandamine, kuidas tagame tulemuse?
  • Sõge aktivism – kuidas töötame konflikti olukorras ja lahendame selle minimaalsete reputatsioonikadudega.
  • Tüüpvead mida ise avalikkuse ees teeme: näited sellest, kuidas teha paremini.
    Enda/oma organisatsiooni kaitsmist meedias harjutame kahe päeva raames vastavalt grupi suurusele ja osalejate ettevalmistusele. Ajakava planeerides lähtuvad koolitajad osalejate valdkonnast, kogemusest ja peamistest väljakutsetest, mida ta soovib keskenduda.
  • Meediatreening.
 

* Koolituse korraldajad jätavad endale õiguse viia programmis sisse muudatusi koostöös juhtiva õppejõuga, arvestades rühma koosseisu, et tagada parimat võimalikku kvaliteeti.

Osavõtutasu ja registreerumine

Investeering:
Kursuse osavõtutasu on 1240 EUR + km

* Kolme osaleja registreerumisel ühest ettevõttest kehtib soodustus 10%.

 

Hind sisaldab digitaalseid õppematerjale ja kohvipause.

Osavõtu eest on soovi korral võimalik tasuda mitmes osas, eelnevalt kokku lepitud graafiku alusel.

 

Registreerumistingimused leiad SIIT

SA EBSi täienduskoolituse õppekorralduse ning kvaliteedi tagamise alused leiad SIIT

Koolitajad

Koolitust viivad läbi Julia Piilmann, Kadri Kauksi ja Dmitri Pastuhhov.

Julia Piilmann, koolitaja EBSi Konfliktide ennetamine ja lahendamine programmis

Julia Piilmann

Kommunikatsiooniekspert, sõnumiagentuur Akkadian partner
Kadri Kauksi, koolitaja EBSi Konfliktide ennetamine ja lahendamine programmis

Kadri Kauksi

Sõnumiagentuur Akkadian kommunikatsioonikonsultant
Dmitri Pastuhhov, koolitaja EBSi Konfliktide ennetamine ja lahendamine programmis

Dmitri Pastuhhov

Sõnumiagentuur Akkadian kommunikatsioonikonsultant

Õppekeskkonna kirjeldus

Õppetöö toimub EBS-i kaasaegses õppekeskkonnas Tallinnas, Lauteri 3.
Õppijatele on tagatud ligipääs mugavatele ja töötervishoiu nõuetele vastavatele õpperuumidele, raamatukogule ning e-õppeplatvormile Canvas.
Õppeprotsessi toetavad veebipõhised lahendused, nagu Zoom, MS Teams või Canvas Conference. Koolimajas on õppijatele tasuta WiFi. 
Kontaktõppes eeldatakse õppijatelt füüsilist kohalolekut ning vajadusel isikliku sülearvuti kasutamist.

 

Jah, soovin osaleda ja registreerun siin ->

 

Võta meiega ühendust

Kontaktid

SA Estonian Business School

E-post: koolitus@ebs.ee

Telefon: +372 665 1323 

Aadress: A. Lauteri 3, 10114 Tallinn, Eesti