Enam kui 800 osalejaga üle-Euroopalisel suursündmusel tuli tudengifirma välja e-poodidele mõeldud mobiilirakendusega FindYourShade. Uudne rakendus skaneerib tehisintellekti toel inimese nägu ja aitab kliendil valida nahatoonile sobivas toonis jumestuskreemi. EBSi bakalaureuseõppes tudeerivad neiud arendasid antud rakendust Ülle Pihlaku aine "Tudengiettevõtted" raames. Tüdrukute äriidee sündis isiklikust vajadusest.
Üliõpilasfirma liikme Perla sõnul ei müüda Eestis noorte seas populaarseid jumestuskreemibrände. Varem tantsija ja jumestuskunstnikuna töötanud Perla otsustas tellida Inglismaalt kalli Diori jumestuskreemi, mille soetamine oli noore inimese jaoks suur väljaminek. Kui ta toote aga lõpuks kätte sai, valmistas see pettumuse, sest jäi näol oranžikas. Nii loodigi lahendus, mis teeb paljude inimeste elu kergemaks – tänu loodud aplikatsioonile on võimalik endale e-poest sobilik toode välja valida.
“E-poe lehele on tulemas meie Find Your Shade nupp, mis avab telefoni kaamera ning kuhu ilmuvad kõik erinevat värvi jumestuskreemi toonid ja nii saabki klient endale sobiva tooni leida. Aplikatsiooni on programmeeritud täpne tootekood, mis teeb toote valimise usaldusväärseks ja inimese jaoks eriti realistlikuks,” selgitab Perla. „Kui vaadata jumestuskreemi tooni näiteks e-poes modellide pealt, siis on see tegelikullt väga keeruline, sest fotograafid on kasutanud pildistamisel professionaalset valgustust, mis muudab jumestuskreemi tooni teistsuguseks.”
Noored tudengid loodavad, et tänu nende programmile hakatakse jumestuskreeme rohkem internetist tellima. “Siiani ei ole inimesed julgenud internetist tellida, kartes, et saadakse vale toon,” märgib teine tudengiettevõtte liige Katriin. “Pigem on tahetud poodides toodet vaadata ja katsetada. Aga erinevates poodides on valgustus väga erinev. Nii ei pruugi valitud toon koju jõudes siiski sobida.”
Õpilasfirma on veel arenemisjärgus, aga valmis on saanud ka nende prototüüp. Tulevikus soovivad noored tudengid, et Find Your Shade aplikatsioon saaks integreeritud kosmeetika e-poe sisse, mis teeb inimeste elu lihtsamaks.
EBS premeeris noori võistlejaid neljas kategoorias
Euroopa õpilasfirmade võistlust korraldas Junior Achievement (JA) Eesti koostöös Junior Achievement Euroopaga. Tegemist on aegade suurima ettevõtlushariduse üritusega Euroopas. Ürituse korraldamisel on pöörati erilist tähelepanu kestlikkusele – õpilased sõitsid Tallinna linnas ringi elektriautodega, ööbisid jätkusuutlikes hotellides, kasutasid läbi pestud teise ringi kaelakaarte ja ülejääkidele prinditud nimesilte. Võistlus oli ka võimalikult paberivaba, festivali toit kodumaine ja taimne, kasutusel olevad toidupakendid on tehtud biolagunevast või taaskasutatud materjalidest.
Ürituse lõpupäeval, 14. juulil toimus Vabaduse väljakul Euroopa parimate õpilasfirmade laat, kus oma tooteid ja teenuseid müüs üle 300 õpilase 40 riigist. Õpilasfirmasid osales 41 ja üliõpilasfirmasid 21. Valikus oli nii mikroplastivaba hambapasta, Islandi meresambla toidulisandid, seebitabletid, mis muutuvad veega kokkupuutel seebivahuks ja palju-palju muud. Suur osa õpilasfirmade toodetest ja teenustest on prototüübi faasis ja nendele otsivad üliõpilased aktiivselt rahastust.
EBS pani noortele talentidele välja auhinnad kategooriates:
GEN-E 2022 JA Europe Company of the Year
GEN-E 2022 JA Europe Company of the Year Second place
GEN-E 2022 JA Europe Company of the Year Third place
GEN-E 2022 JA Europe Innovation of the Year Upper-secondary Level