Ebsikate loodud iduettevõte kaasas maailmakuulsa investeerimisfirma juhtimisel 55 miljonit eurot 

Ready Player Me
Idufirma Ready Player Me kaasasutajad Timmu Tõke, Kaspar Tiri, Rainer Selvet ning Haver Järveoja
Avatariplatvormi Ready Player Me arendav Eesti idufirma kaasas B-ringi investeeringuga 56 miljonit dollarit ehk 55 miljonit eurot, et saada metaversumi peamiseks avatarisüsteemiks. Investeeringut juhtis maailma üks tuntumaid riskikapitaliettevõtteid Andreessen Horowitz. Ready Player Me lansseerisid 2021. aastal Timmu Tõke, Haver Järveoja, Kaspar Tiri ja Rainer Selvet. Kolm neist – Timmu, Kaspar ja Haver – on Estonian Business Schooli vilistlased. "EBS on meie jaoks alati olemas olnud ja meid ka kõige raskematel aegadel toetanud, kui keegi teine ei olnud nõus seda tegema," ütlevad nad.

„EBS on algusaegadest saadik meie jaoks olulist rolli mänginud,“ ütleb Ready Player Me kaasasutaja Kaspar Tiri. „Eriti Madis ja Mart Habakuk, kes meid algusest peale juhendasid. Nad on meie jaoks alati olemas olnud, ka rasketel aegadel.“ 

 

Ta lisab, et mäletab veel tänagi, kuidas nad viis aastat tagasi nüüdseks meie seast lahkunud Madis Habakukele (EBSi asutaja) kurtsid, et raha hakkab otsa saama ja nad tunnevad end lootusetult. Madis olla öelnud: „Ärge punti laiali ajage! Tõenäosus, et saate sama kamba kokku, on väga väike”. 

 

„Mäletan seda sõna-sõnalt,“ märgib Kaspar. 

 

Nüüd on nad jõudnud maailma tippu. Kui mullu detsembris andis ettevõte teada ühe Eesti läbi aegade suurima A-ringi investeeringu – 13 miljoni dollari – kaasamisest, siis nüüd teatati neli korda suurema summa, 56 miljoni dollarise ehk 55 miljoni eurose rahastusringi sulgemisest. B-ringi investeeringut juhtis maailma üks tuntumaid riskikapitaliettevõtteid Andreessen Horowitz, mis toetab peamiselt julgete ideedega tehnoloogiaettevõtteid. Varasemalt on Andreessen Horowitz investeerinud globaalsetesse suurfirmadesse nagu Facebook, Skype, Coinbase, Airbnb, Slack, Pinterest ja Instagram ning Eesti ettevõtetesse Wise ja Teleport.

 

„2022. aasta on olnud ettevõtte arengus märgilise tähtsusega – kui eelmise aasta alguses kasutas Ready Player Me platvormi 24 ettevõtet, siis tänaseks on see arv juba kerkinud üle 3000,“ selgitab Ready Player Me asutaja ja tegevjuht Timmu Tõke. Ta lisab, et ettevõtte eesmärk on saada metaversumi peamiseks avatarisüsteemiks.  

 

Idufirma kaasasutaja Haver Järveoja sõnul see rahastusring ehk kaasatud 55 miljonit eurot neist veel ükssarvikut ei tee. "Me oleme sinnapoole teel, aga päris seal veel ei ole," nendib ta. Järveoja sõnul suunatakse kaasatud raha tiimi suurendamisse nii arendajate kui müügiinimeste ja turundajate poolelt, samuti luuakse uus turundusüksus USAs, kuna see on nende põhituruks. Uue kapitali toel värvatakse lisajõudu ka Tallinna kontorisse.  

 

Ready Player Me tegevjuhi Timmu Tõkke sõnul on metaversumi arendamisse käesoleva aasta esimese viie kuuga globaalselt investeeritud u 120 miljardit dollarit, ületades juba kahekordselt eelmise aasta koguinvesteeringut. Sealjuures on mängutööstuse turu suurus ligi 180 miljardit dollarit ning sealsete ettevõtete peamine tuluallikas põhineb avatarivarade müügil. Näiteks teenib maailma üks tuntumaid arvutimänge Fortnite aastas rohkem kui kaks miljardit dollarit puhtalt avataride riiete ja aksessuaaride müügiga. 

 

„Meie arvates on oluline, et virtuaalmaailma kasutajatel on võimalus luua oma identiteet, mis toimib kogu metaversumis, mitte ainult ühe mängu keskselt. Uus rahastus võimaldab meil jätkata olemasoleva avatarisüsteemi skaleerimist, muutes selle kättesaadavaks ka uutele arendajatele, laiendada tehnilist võimekust ning luua arendajatele tööriistu avatarivaradega ehk  NFT-de, aksessuaaride ja skin’dega raha teenimiseks,“ selgitab Tõke. 

 

Rahakaasamise ettevalmistused algasid idufirma jaoks aprillis ning tehingu allkirjastamine toimus juunis, kui majandusolukord oli võrreldes praegusega natuke paremas seisus. "Täpselt õigel ajal saime jaole," möönab Järveoja. "Maailmamajanduses võivad veel ees oodata mingisugused šokid. Osalt võimaldab see raha meil olla agressiivsem või siis annab rohkem runway'd. Vaatame, milline saab meie strateegia järgneva aasta-kahe jooksul olema.“

 

Teekond avataride standardi loomises

 

2020. aastal lansseeris idufirma Wolf3D (praeguse nimega Ready Player Me) platvormi mängustuudiotele, mis võimaldas neil ühendada avatarisüsteemi mängumootoriga. Sellega algas ettevõtte teekond avataride standardi loomisel maailmas. 

 

Mängukogukondades on Ready Player Me tunnustatud plug-and-play tööriistana. Oma avatarisüsteemi loomise asemel saavad mängustuudiod nüüd kiirelt Ready Player Me avatari lahenduse oma mängumootoriga integreerida, säästes nii kuudepikkuse arendustöö. Algselt paarikümnest kliendist on kasvanud välja tuhandete klientidega põhiäri, mis viis ka ettevõtte nime muutuseni mullu detsembris. Tänakseks on meeskond 50liikmeline ning paiknetakse lisaks peakontorile Tallinnas ka Barcelonas, Berliinis, Londonis ja New Yorgis.

 

Ready Player Me ühendab metaversumi tuhandeid rakendusi, videomänge ja muid virtuaalmaailmu, võimaldades kasutajatel luua oma personaalne virtuaalne identiteet, millega ühelt platvormilt teisele liikuda. Kui seni tuli iga mängu jaoks luua eraldi avatar, siis Ready Player Me platvormi kaudu saab erinevatesse mängudesse sisse logida ning ühe digitaalse teisikuga sadade virtuaalmaailmade vahel reisida. 

 

Kui Facebook ja Snapchat ehitavad avatarisüsteemi vaid oma virtuaalse ökosüsteemi jaoks, siis Ready Player Me on sõltumatu ning teeb koostööd paljude globaalsete ettevõtetega, nagu Tencent, Huawei, HTC, Vodafone, H&M, Wargaming ning Verizon. Ready Player Me platvormi kasutab üle 1000 mängutööstuses tuntud ettevõtte, sealhulgas VRChat, Somnium Space ja Hiberworld. Ready Player Me on ka partneriks tuntud brändidele nagu Warner Brothers ning teeb koostööd artistidega nagu Deadmau5 ja Smearballs. 

 

Lisaks mängutööstuse suurnimedele teeb Ready Player Me koostööd ka moebrändidega nagu Adidas, New Balance, Dior ja Pull&Bear, et luua avataride isikupärastamiseks mõeldud digitaalseid varasid (NFT-sid). Ready Player Me võrgustiku kaudu avanevad virtuaalmaailmade arendajatel uued ärilised väljundid rakendustevaheliste digitaalsete varade müügiks. 

 

Idufirma on eelnevalt kaasanud Crunchbase´i andmetel kokku ligi 29 miljonit eurot investoritelt Euroopast ja Ameerika Ühendriikidest, kelle hulka kuuluvad Rovio asutaja Peter Vesterbacka, CTRL Labs’i asutaja Joshua Duyan, Bolti tegevjuht Markus Villig, Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas, Estonian Business School, Trind VC, Spring Capital ja Koha Capital, Taavet + Sten, NordicNinja, Konvoy Ventures, Samsung Next Ventures, Tiny VC ja Kamerra.