EBS Gümnaasiumi peamised tugevused
Sisehindamine tõi esile mitmeid EBS Gümnaasiumi tugevaid külgi. Kool on tuntud oma professionaalse ja motiveeritud personali poolest, kus õpetajad hindavad kõrgelt oma autonoomiat ning on pühendunud pidevale professionaalsele arengule. Juhtkond on loonud keskkonna, mis toetab õpetajate enesearengut ja uuendusmeelsust, aidates kaasa kooli kõrgele mainele ja õpilaste headele tulemustele.
Kooli füüsiline keskkond ja kaasaegsed digivahendid on samuti märkimisväärsed tugevused. 2019. aastal läbiviidud põhjalik kooliruumide uuendamine on suurendanud nii õpetajate kui ka õpilaste rahulolu õpikeskkonnaga. Digivahendite ajakohastamine ja kasutuselevõtt on olnud edukas, parandades õppetöö efektiivsust.
EBS Gümnaasiumi akadeemilised tulemused on jätkuvalt tugevad
Kool on mitmeid kordi olnud riigieksamite tulemuste põhjal 20 parima gümnaasiumi hulgas Eestis. Kitsas matemaatikas on kooli keskmised eksamitulemused olnud järjepidevalt ligikaudu 70%, samas kui Eesti keskmine on olnud märgatavalt madalam. Näiteks 2022/2023. õppeaastal oli kooli keskmine tulemus kitsas matemaatikas 70,6%, võrreldes Eesti keskmisega, mis oli vaid 34,8% (ka EBS Gümnaasiumi kõige tagasihoidlikum tulemus ületas Eesti keskmist!).
Inglise keeles on EBS Gümnaasiumi õpilased saavutanud erakordselt häid tulemusi – kui esmase võõrkeele puhul on tavaliselt nõutud B1 tase, siis 2022. aastal saavutas gümnaasiumi õpilastest 100% vähemalt B2 keeletaseme, ning märkimisväärne osa saavutas C1 või C2 taseme.
Kooli maine on aasta-aastalt paranenud, mida kinnitab kasvav sisseastujate arv ja konkurents õpilaskohtadele 2023/2024. õppeaastal oli konkurss EBS Gümnaasiumisse 1:7, mis näitab selgelt suurenenud huvi kooli vastu. Lisaks on õpilaste arv kasvanud, ulatudes 2023/2024. õppeaastal 156 õpilaseni, mis on 26 õpilast rohkem, kui oli seatud eesmärk.
Lähiaastate parendusvaldkonnad
Hindamisprotsess tõi välja ka mõned valdkonnad, kus on ruumi edasiseks arenguks.
Üks peamisi parendusvaldkondi on õpetajate digitaaloskuste arendamine ja innovaatiliste õppemeetodite tõhusam kasutamine. Samuti on kooli eesmärk edendada rohelise mõtteviisi väärtustamist ja keskkonnasäästlikkust igapäevases koolielus.
Lisaks sellele rõhutati vajadust tugevdada koostööd rahvusvaheliste partneritega ning suurendada vilistlaste kaasatust koolielus. EBS Gümnaasium plaanib tulevikus keskenduda ka õpetajate ja õpilaste vaimse tervise toetamisele, pakkudes senisest rohkem psühholoogilist abi.
Tulevikuplaanid
Sisehindamise tulemustest lähtuvalt on EBS Gümnaasium koostanud arengukava aastateks 2024–2028, milles keskendutakse jätkuvalt nüüdisaegse õpikäsituse elluviimisele ja kooli kultuuri arendamisele. Kool plaanib edaspidigi pakkuda õpilastele võimalusi individuaalseks õpiteeks ning tugevdada meeskonnatööd ja innovaatilisust.
EBS Gümnaasium jätkab ka aktiivset koostööd EBS Ülikooliga ning laiendab oma rahvusvahelisi sidemeid, et pakkuda õpilastele parimaid võimalusi tulevikuoskuste omandamiseks. Samuti on plaanis panustada koolikeskkonna jätkuvasse ajakohastamisse ja arendamisse, et tagada õpilastele ja personalile turvaline ja toetav õpikeskkond.
EBS Gümnaasiumi direktriss Kersti Uudla: „Sisehindamine on andnud meile selge pildi EBS Gümnaasiumi tugevustest ja suundadest, mida tuleb edaspidi arendada. Oleme uhked oma saavutuste üle, eriti akadeemiliste tulemuste ja õpetajate professionaalse arengu osas. Kuid me ei peatu siin – peame jätkuvalt keskenduma innovatsioonile ja õpilaskesksele lähenemisele, et tagada meie õpilastele parim võimalik hariduskogemus. Meie eesmärk on olla kool, kus iga õpilane saab realiseerida oma potentsiaali ja valmistuda edukaks tulevikuks."
Sisehindamise tulemused kinnitavad, et EBS Gümnaasium on jätkuvalt üks juhtivaid erakooli Eestis, mille eesmärgiks on pakkuda kvaliteetset haridust ja toetada iga õpilase arengut parimal võimalikul viisil.